Kun vähemmistö taistelee elintilasta, vähemmistön vähemmistö jää jalkoihin

10.06.2021

Teksti:

Harald Olausen

"Hätä edustaa tyypillistä vähemmistöjen vähemmistön ongelmaa: kun vähemmistö taistelee elintilasta, vähemmistön vähemmistö jää jalkoihin. Ja ellei haluta puhua vähemmistön vähemmistöstä, dominoiva vähemmistön osa sortaa helposti omaa vähemmistöään. Vähemmistön enemmistö on yksi mahdollisuus, toinen on sirpaleisen vähemmistön äänekkäin ja parhaiten valtaistettu osa. Tätä kamppailua on ulkopuolisen vaikea päästä todistamaan. Intohimot riehuvat salassa. Viime kädessä kysymys on siitä, kuka sietää ja suvaitsee ketä. Ja koska suvaitseminen aina liittyy valtaa, siis vahvempi suvaitsee heikompaa, heikommalta ei kukaan kysy mitään."

-professori Timo Airaksinen ja dosentti Heta Gylling kirjassaan Suvaitsevaisuus - erään taistelun kuvaus (Arktinen banaani 2020) sekä HIMON ILOT (Bazar 2021) kirjassaan:

-https://www.digivallila.com/l/rakkaus-joka-kestaa-tuhon-partaalle-asti-ei-kuulu-nykyajan-hankkeisiin/

Pitää muistaa, ettei sorrettujen vähemmistöjen kesken ole mitään automaattista ymmärryskanavaa. Seksuaalivähemmistöjen kentällä halveksitaan avoimesti toisia ja toimitaan toisiaan vastaan, sanoivat kauniit juhlapuheet mitä tahansa.

Musta-pinkki blokki muistutti aikoinaan, että musta on koko sateenkaaren kääntöpuoli, muistutus kaikista niistä ihmisistä, joilla ei ole mahdollisuutta - eikä edes kenties halua - olla ylpeästi esillä ja ulkona. Gay shame on vastaus (ja vastustusta) Pride-tapahtumien ylpeyden politiikkaan. Gay shame muistuttaa siitä, ettei ylpeys ole useinkaan se ensimmäinen tunne, kun huomaa olevansa erilainen, ulkopuolinen, sopeutumaton - se tunne on häpeä. Toisaalta ylpeys ei ole kovin hedelmällinen pohja muutosvoimille, häpeä sen sijaan kasvattaa vastarintaa. Pride-kulkue haluaa tuoda tuoda esiin riemunkirjavan sateenkaarikansan, ja unohtaa sen tosiasian, että heteronormista poikkeaminen tarkoittaa edelleen monelle ihmiselle pelkoa, syrjintää ja väkivallan, tai jopa kuolemanuhkaa. Sekin halutaan unohtaa, että kaikkia heteronormista poikkeavia ei saada mahdutettua kirjainyhdistelmään HLBT (homolesbobitrans).

--https://en.wikipedia.org/wiki/Gay_Shame

Siksi yhden ryhmän agendan toitottaminen päätoimisesti kaiken aikaa on väärin, ärsyttää ja on paljastava osoitus vallan ottaneen ryhmän vähemmistöön jäännyttä ryhmää kohtaan osoittamasta sorrosta. Näistä asioista ei puhuta, kun ei saa puhua ja siksi ongelmat vain pahenevat varsinkin, jos jokin vähemmistö pääsee päällepäsmäröimään toisen vähemmistön päälle.

-https://www.qx.fi/debatti/246668/debatti-seta-ja-helsinki-pride-ovat-hylanneet-seksuaalivahemmistot/

Homona oleminen ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan helppoa. Siksi omat paikat ovat tärkeitä olohuoneita, "My Home is My Castle" perienglantilaiseen homotapaan (Oscar Wilde). Kiitos suuri siksi Herkulle että Mansille, joista minäkin olen löytänyt poikaystäväni. Liveä sen olla pitää ja ensin pitää tutustua kunnolla, katsella heppua hieman ja miettiä, mikä tuo on miehiään vai onko lainkaan?

https://www.qx.fi/kulttuuri/245392/filosofit-pureutuvat-suvaitsevaisuuden-ja-suvaitsemattomuuden-valiseen-suhteeseen/

Kun pienellä paikkakunnalla asuneena joutui ensin tappelemaan oikeudesta olla homo, ja kun se ei toteutunut, muutti Helsinkiin (onneksi) huomatakseen vain, että lesbot olivat vallanneet homojärjestöt ja omineet sanan homoseksuaali, nyt homojärjestöt ovat vallanneet aggressiiviset muunsukupuoliset ja aseksuaalit, jotka sekä sortavat homoja että yrittävät hallita julkista keskustelua, mutta mikä pahinta, nyt ei saisi olla enää homo missään. Se kuulemma häiritsee heitä. Siksi vielä kiitos Mansille (ja toivottavasti uudelle Herkulle) siitä, että on edes jokin paikka, missä saa olla homo ja missä on muita samanlaisia ilman, että joku parikymppinen sinitukkainen rääväsuuteltta haukkuu kurkku suorana transfoobiseksi. Mutta hyvä kysymys on se, pitääkö näiden ryhmien edes olla tekemisissä keskenään? Onko aika ajanut jo ohi sen vaiheen, kun kansalaisoikeuksien nimissä tarvittiin joukkovoimaa ja myyttinen käsitepari LHBTQ luotiin paperilla? Käytännössä sellaista ei ole koskaan ollutkaan, vaan kaikki inhoavat edelleenkin toisiaan tässä hobbesilaisessa kaikkien sodassa kaikkia vastaan.

-https://www.qx.fi/kulttuuri/242445/debatti-seksuaalisten-vahemmistojen-kertomukset-eivat-ole-aina-kauniita/


Lisätietoja suoraan kustantajalta:www.arktinenbanaani.fi. tai googlaamalla Hesarista Saska Saarikosken juttu kirjasta.
Lisätietoja suoraan kustantajalta:www.arktinenbanaani.fi. tai googlaamalla Hesarista Saska Saarikosken juttu kirjasta.

"Olemme pieni ryhmä naisia, joita yhdistää kriittinen suhtautuminen käsitykseen "sukupuolen moninaisuudesta". Meitä huolestuttaa sukupuoli-identiteettiretoriikan vaikutukset LHB-nuoriin ja -aikuisiin. Haluamme perustaa oman poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumattoman ryhmän, joka ajaa lesbojen, homojen ja biseksuaalien asiaa. Suurin osa meistä kuuluu seksuaalivähemmistöön, mutta mukana on myös heteroita tukijoina ja liittolaisina. Molemmat sukupuolet ovat lämpimästi tervetulleita."

-https://www.qx.fi/kulttuuri/246138/homomiehen-sallittu-ja-ei-sallittu-himon-katse/

Suomeen on perustettu facebookiin HLB-ryhmä ajamaan muunsukupuolisten ja aseksuaalien jalkoihin jääneiden homojen, lesbojen ja biseksuaalien asemaa seksuaalivähemmistöjen kentällä. Tällaista foorumia on jo pitkään kaivattukin. Onnea yritykselle. On rohkeaa yrittää sanoa ohi kaiken sen viralliseksi totuudeksi julistetun, mikä tänään vetää lokaan HLB-ihmisiä. Perinteinen HLB-porukka muodostaa ison ja hiljaisen enemmistön seksuaalivähemmistöjen keskuudessa, mutta niiden järjestöt ovat viime vuosina vallanneet heidän vihollisensa ja sellaiset ryhmät, jotka halveksivat sukupuolirooleja ja seksuaalisuutta. Oli vain ajan kysymys, milloin Suomessakin homot, lesbot ja biseksuaalit saavat tarpeekseen muut seksuaalivähemmistöt hiljaiseksi pakottaneista muunsukupuolisista ja aseksuaaleista, jotka ovat vallanneet perinteiset homo- ja lesbojärjestöt niin, että prideille eivät ole enää tervetulleita tavalliset homomiehet vähissä pukeissaan, koska se loukkaa sukupuolettomia ja sellaisia ihmisiä, jotka haluavat olla jotain muuta sukupuolta, kuin mitä ovat olleet syntymästään. Ei siinä olisi mitään ongelmaa elleivät he vaatisi muita olemaan kuin he itse ovat.

Rohkeita tyttöjä. Mukana on vasta muutama. Asia on vaikea, koska kentällä häärii mustasukkaisesti isot toimijat, kuten Helsinki Pride ja SETA, jotka vievät kaikki seksuaalisille vähemmistöille tarkoiteut julkiset tuet, mutta kuinka kauan? https://lhbliitto.wordpress.com/
Rohkeita tyttöjä. Mukana on vasta muutama. Asia on vaikea, koska kentällä häärii mustasukkaisesti isot toimijat, kuten Helsinki Pride ja SETA, jotka vievät kaikki seksuaalisille vähemmistöille tarkoiteut julkiset tuet, mutta kuinka kauan? https://lhbliitto.wordpress.com/

-https://www.digivallila.com/l/tarkeaa-sanottavaa-suvaitsevaisuudesta/

Linkit


[1] "Sukupuoli on moninainen ilmiö, joka ei ole jaettavissa kahteen, toisilleen vastakkaiseen ja selvästi toisistaan erotettavaan sukupuoleen" https://seta.fi/sateenkaaritieto/sukupuolen-moninaisuus
[2] "[...] lesbians are routinely being coerced into sexual relations with transwomen. The report includes findings of a survey which shows lesbians are under huge pressure within GBT communities to accept without question that "transwoman are women." Lesbians who responded to the survey reported a wide variety of sexual violence by transwomen, including sexual harassment, sexual assault and rape." https://gettheloutuk.com/blog/lesbians-at-ground-zero.html
[3] "[...] what distinguishes males and females biologically, which is the size of the gametes (sex cells) they produce. Males produce small gametes (sperm) and females produce large gametes (ova)." Sex Chromosome Variants Are Not Their Own Unique Sexes https://colinwright.substack.com/p/sex-chromosome-variants-are-not-their
[4] "Esitämme, että sukupuolen vahvistamisesta tulee ilmoitusasia kaikille 15 vuotta täyttäneille. Tätä nuorempien kohdalla vahvistamisen esitetään vaativan huoltajan suostumuksen." https://transry.fi/oikeus-olla-kansalaisaloite
[5] "Aloitteessa käytetään puheena olevasta prosessista termiä "sukupuolen vahvistaminen", mutta tosiasiassa kyse on laillisen sukupuolen muuttamisesta." "Jos laki tulee käsittelemään sukupuolta pelkästään laillisena asiana, miten voidaan taata, että fyysinen sukupuoli tullaan jatkossakin ottamaan huomioon? [...] 1. Intiimitilat ja niihin pääsy 2. Urheilu 3. Terveydenhoito 4. Ruumiintarkastukset ja vankilalaitos 5. Alaikäisen lapsen ja vanhempien tilanne 6. Palkinnot, apurahat, stipendit 7. Viralliset tilastot 8. Tasa-arvolaki" https://lhbliitto.wordpress.com/2021/05/14/kysymyksia-oikeusolla-kansalaisaloitteesta/
[6] "Using the largest sample to date, with a follow-up mean age of 20.58 years, the study found only a 12.2% persistence rate. 87.8 % desisted and 63.6% grew up to be gay. We know that under a watchful waiting approach around 80% of children outgrow gender dysphoria and the most likely outcome is same-sex orientation in adulthood. Becoming transsexual as an adult is the least likely outcome." https://www.transgendertrend.com/affirmation-gay-conversion-therapy-children-young-people
[7] "The rising numbers of detransitioners (Lane, 2019; Marchiano, 2020) who are publicly sharing their experiences speaks to the necessity of developing and implementing new clinical guidelines for clinicians working in the field of GD (Butler & Hutchinson, 2020). These would preferably need to address the differential-though sometimes overlapping-necessities of both core and non-core detransitioners." A Typology of Gender Detransition and Its Implications for Healthcare Providers https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/0092623X.2020.1869126
[8] Isossa-Britanniassa Get the L Out https://www.gettheloutuk.com ja LGB Alliance https://lgballiance.org.uk, Yhdysvalloissa LGB Fight Back https://twitter.com/LGBFightBack ja LGB Alliance USA https://lgbausa.substack.com, Intiassa LGB Alliance India https://twitter.com/LGBAlliance_IND, Norjassa LLH2019 https://twitter.com/llh2019 ja Australiassa LGB Alliance Australia:

https://www.lgballianceaustralia.com.

Harva on tajunnut kyseessä olevan perinteisten homojen, lesbojen ja biseksuaalien oikeuksien ja arvon loukkaamisen. Pinnan alla on kytenyt jo monta vuotta. Valtakunnallinen Seta väittää ajavansa kaikkien seksuaalivähemmistöjen etuja. Mutta listalta ei löydy kauniiden sanojen lisäksi yhtään konkreettista toimenpidettä esimerkiksi homojen etujen ajamisesta ehkä siksi, etteivät homot ole enää pitkään aikaan, jos oikein koskaan, olleet tervetulleita suomalaisiin seksuaalivähemmistöjen järjestöihin. Helsinki Pride ei ole kaikille avoin ja muunlaisia seksuaalisia suuntauksia sietävä ja kunnioittava yhteisö kauniista vakuutteluistaan huolimatta. Kysymys on vakavasta asiasta, sillä raskas organisaatio saa suuren määrän julkista rahoitusta STEAn kautta edistääkseen suvaitsevaisuutta, mikä on heille vain jesuiittamoraalin mahdollistava sana, ei käytäntöjä, eikä missään nimessä suvaitsevaisuutta muita seksuaalivähemmistöjä kohtaan.

-https://www.digivallila.com/l/dramatic-irony/

On ihme, että vasta nyt hiljainen enemmistö seksuaalivähemmistöjen kentällä on saanut tarpeekseen tästä. Kysymys on ovelasta kaksinaamaisuudesta, sillä ulkopuolisille rahoittajille markkinoidaan sateenkaarifilosofiaa toteuttavaa ja suvaitsevaisuutta kilpenään käyttävää yhteisöä, laskien mukaan enemmistönä olevat homot, lesbot ja biseksuaalit. Käytännössä järjestöt on miehitetty tiukasti puheenjohtajasta alimpaan järjestötyöntekijään homouden omiin kaupallisiin ja poliittisiin tarkoituksiinsa kaapanneiden muunsukupuolisten ja aseksuaalien toimesta, jotka kokevat muut seksuaaliset vähemmistöt kuten esimerkiksi homot, lesbot ja biseksuaalit päinvastoin vihollisikseen eivätkä epäröi käyttää tarvittaessa kaikkien pelkäämää TRANSFOBIAKORTTIAAN jos tarve sitä vaatii.

Querelle-skandaalista kaikki alkoi, LGBTQ-politiikan hiljainen mutta jyrkkä alamäki ja lopun alku. Sen jälkeen sateenkaari on sammunut.
Querelle-skandaalista kaikki alkoi, LGBTQ-politiikan hiljainen mutta jyrkkä alamäki ja lopun alku. Sen jälkeen sateenkaari on sammunut.

-https://www.digivallila.com/l/welcome-to-chechnya/

Suomalaiset arvot kriisissä kirja- ja tutkimusprojektin johtaja, professori Timo Airaksinen kirjoitti sarjaan kuuluvaan kirjaani "Querelle-skandaali eli hegemoniataistelu LGBTQ-tähtitaivaan alla (Kulttuuriklubi 2020) kirjan esipuheessa siitä, kun puhutaan suvaitsevaisuudesta, todella kiinnostava ongelma on vähemmistöjen vähemmistön ongelma. Enemmistö, joka sortaa vähemmistöjään, luulee vähemmistön olevan niin mukavasti ikeen alla ja siinä kaikki. Mikään ei voisi olla professori Airaksisen mukaan kauempana totuudesta ja todellisuudesta: "Vähemmistöllä on oma vähemmistönsä, jonka sortamisesta saa oivat kiksit. Vähemmistön osa ei suinkaan ole niin onneton kuin enemmistö toivoo, koska vähemmistöllä on aivan samat ilot kuin enemmistöllä, nimittäin vähemmistön enemmistöllä - siis toisten sortaminen. Surua ja harmia vähemmistön enemmistöllä kyllä on, sitä kun sorretaan. Mutta kun panee vahingon kiertämään, lohtu on välitön ja ilmeinen. LGBTQ -maailma on hyvä esimerkki, yhtä sotaisa kuin riitaisakin."

-https://www.digivallila.com/l/o-gay-iii-short-gaystory-collection/

Älyllisesteettisen homomaailman kruunaamaton kuningas, Jean Genetin homous olisi myrkkyä transaatteen kannattajille ja aseksuaalisille, sillä Genet kuiskii korostetun ärsyttävästi vain kullista sekä sen himosta ja kaipuusta, vaikka tekstissään muuta antaakin lukijoidensa ymmärtää. Se on yksi Genetin hellimä miessalaisuus. Vastaisku, sillä ennen Genetiä "älyllisesteettisissä" piireissä vuosisadan alussa homoja oli pilkallisesti nimitelty kaikin mahdollisin kiertoilmauksin "ruusun terälehdistä sisäisiksi androgyyneiksi ja sielun hermafrodeiksi tai hauhauoiksi". Homot olivat Genetin aikaan vielä homoja; luokaton, suuri ja muilta, jopa itseltään, näkymättömissä ollut sekalainen ryhmä sisään vedetyin kynsin liikkuvista pankkiireista autonkuljettajiin ja makkaranmyyjistä eri alojen juoksupoikiin, kunhan vain olivat alle 16 -vuotiaita, nälkäisiä ja kilttejä maalaispoikia, vailla turvarenkaita tai asemaa ja omaisuutta tekemästä heistä sietämättömiä kusipäitä ja omahyväisiä pikkurillinpyörittäjiä kesäkuumalla puku päällä ja ylioppilaslakki suojana päässä peittämässä alkavaa kaljuuntumistaan.

Ensi vuoden syksyllä 2022 ilmestyvä homoelokuvakirja saa seuraavana vuonna jatkoa homokirjoista kertovassa kirjassa, missä mm. esitellään Sami Montellin esikoishomoromaani.
Ensi vuoden syksyllä 2022 ilmestyvä homoelokuvakirja saa seuraavana vuonna jatkoa homokirjoista kertovassa kirjassa, missä mm. esitellään Sami Montellin esikoishomoromaani.

-https://www.digivallila.com/l/sina-aamuna-kun-he-tulivat/

Nykyisin tällaisesta tekstistä voisi saada varoituksen (TRANSFOBIAKORTTI ja ULOS!) eikä näistä saisi puhua, kuten ei puhuta, enää prideillä. Homous on häivytetty ja hävinnyt lähes kokonaan prideiltä. Genetin homoja voisi kutsua seksuaalisesti kiihottaviksi moderneiksi kukasta kukkaan Grinderin siivittämänä lentäviksi stailatuiksi gayhoboiksi ja lököpöksyiksiksi gyskineiksi sekä uusgaypunkkareiksi skeittilaudat kainaloissaan viipottamassa isojen kaupunkien kaduilla. Mutta ei näistäkään ja vielä tällä tavalla saa puhua. Se loukkaa sukupuolettomia muunsukupuolisia ja aseksuaaleja ja monia muita. Tässä yksi syy - tekohomous, miksi homoja on niin vähän mukana valvomassa omia etujaan entisissä homojärjestöissä.

-https://www.digivallila.com/l/filosofiaa-ja-elokuvaa-osa-2-the-favourite-2018/

SETAn ja Helsinki Priden esittämä tekohomous on yhtä kaukana oikeasta homoudesta kuin Jean Genet naapurin nutturapäisestä kirkkoherra(henkilöstä), ja siitä huolimatta he rahastavat sillä härskisti. Jotain yhteistä heillä on näiden homouden roistomaisten oliwertwist-maailmojen kanssa; totuus, joka oli yhtä suhteellinen asia Querellelle, jos edes sitäkään. Se oli samanlainen vastaus siihen, kuka hän on kuin, mitä transaatteen kannattajat ja aseksuaalisetkin haluaisivat: hän on sitä mitä kysyjä toivoo hänen olevan - ei muuta ja sen pitäisi riittää kaikille, koska se on hänen norminsa tänään, ehkä huomenna jo jotain muuta. Mutta inhottavalle ja koko maailman pillullaan yhdeksi naisbordelliksi muuttaneelle Lysianelle hän ei anna periksi, eivät myöskään transaatteen kannattajat ja aseksuaalikot, sillä he haluavat kieltää itsessään olevan väärän sukupuolen ja samalla koko sukupuolisuuden. Se on taakka ja seksi on turhaa. He ovat kuin Querellen julma ja kaiken alleen mädättävä Lysianne, joka yrittää vanhanaikaisesti tribadien ikiaikaisen tavan mukaan murtaa Querellen kuoren vaatimalla kaikkia sietämään omaa haluttomuuttaan ja aseksuaalisuuttaan suvaitsevaisuuden nimissä, vaikka itse eivät suvaitse mitään muuta, kuin omaa suvaitsemattomuuttaan, tekemällä Querellestä naisen kaltaisen alistetun surkimuksen, nimittelemällä häntä hinttariksi. Jossain toisessa maailmassa, mihin Lysiane ei pääse ja se häntä harmittaa, olivat silloin jo hänen ajatuksensa, kroppansa ja kullinsa. Mutta Querelle ei ole mikään tavallinen olento maan päällä tai pelkkä kajastava aavistus häntä odottaneille surkeille gettotaivaille häviten - vaan Querelle, tuo komea homo, joka karkotti kaikkien yksinäisyyden ja toi mukanaan himon, joka ei ollut feminiinisen alistava tai anteeksipyytelevä, vaan räjähtävä ja luonnollinen, väittivät muut mitä väittivät peniskateudessaan. Hän on juuri se homo, mistä homot on tehty - ja hieman myös kuin se mitä uuden seksuaalivähemmistöjen kirjainyhdistelmän HLB:n takaa näkyy - homot ja taistelevat lesbosisarensa sekä piilossa hyssyttelevät biseksuaaliystävänsä.

Lisää minimalistisesta homoundegroundista:-https://www.digivallila.com/l/vipaa-punttiin-homoundegroundista/
Lisää minimalistisesta homoundegroundista:-https://www.digivallila.com/l/vipaa-punttiin-homoundegroundista/

-https://www.digivallila.com/l/filosofiaa-ja-elokuvaa-lyhyesti-osa-1-the-dressmaker-2015/

Ja se Querellen katse oli synonyymi verbeille naisellisten valheiden rikkiraastamiseksi, auktoriteettien kyseenalaistamiseksi sekä taikauskon pilkkaamiseksi. Eikä Querelleä enää kiinnostanut sen jälkeen vanhan ämmän mölinät; hän oli merimies, jonka vaimo oli meri, ja rakastajana hänestä haaveillut päiväkirjaa pitänyt upseeri, jonka salaisuus teki Querellestä kaikkien muiden paitsi lesbojen ja heidän lukuisten eri muunnelmiensa sekä muunsukupuolisten haluaman vaarallisen vastustajan ja antisankarin, ihan kuin hän tietäisi aina jo etukäteen mitä lehdessä oli ja siksi hänen täytyi lukea se hyvin tarkkaan; ongelmana oli vain se, etteivät Querelleä alta lipan halveksien katsoneet halunneet omaksua mielipiteitä, vaan halusivat olla mielipiteittensä kanssa syntyneitä. Se oli heistä vapautta. Mutta onko homo vapauteen tuomittu? Vai syntynyt vapaaksi? Ei siitä ole vasta kuin muutama vuosista, kun Michel de Montaigne ajoi suvaitsevaisuuspolitiikan asiaa, tosin ilman sanottavaa menestystä, esittäen nykyisenkaltaisen vapausajattelun perusteet. Tarvitsemmeko enää Querellejä? Identiteetit, myös seksuaaliset ja etenkin seksuaalisten vähemmistöjen muutenkin epämääräiset, ovat alkaneet hajota ja rappeutua, tai muuttua aiempaa väljemmiksi olla mitä henkilö itse milloinkin haluaa. Ei ole enää kiinteää, olemuksellista tai pysyvää identiteettiä edes nyky-Querelleillä. Ja vaikka moni gay luulee tuntevansa gaymaailman, heistä tuntuu, etteivät he ole kotonaan uusissa nykytulkinnoissa, vaan kuin outo muukalainen jatkuvassa identiteettikriisissä keskellä ei-kenenkään maata raatelevien (valheiden ja epätotuuksien) vihollisuuksien keskellä. Oikeastaan pitäisi sanoa suoraan: seksuaalisiin vähemmistöihin eivät kuulu muunsukupuoliset ja aseksuaalisuudet, kyse on jostain muusta ja apua pitäisi hakea myös muualta, kuin vain yrittämällä syödä toisten pöydissä kuin käenpoikaset.

-https://www.digivallila.com/l/napparaa-romanttista-naprailya-ei-paljon-muuta/

. Olausen studied Intellectual History at Karlstad University and has worked as an image consultant, speech writer and a reporter, to name of few.
. Olausen studied Intellectual History at Karlstad University and has worked as an image consultant, speech writer and a reporter, to name of few.

"Harald Birger Olausen and the concepts of levelheadedness, crystal clear classical realism, factually acknowledging literature and political awareness form an absolute opposite for that equally political agreed upon irrationality that found a faithful coordinate point in Turku and its supposedly radical publishing house Savukeidas. [...] But Olausen shows that the ability to write, rhythm, sentence, awareness of textuality are all secondary levels the richness of which become of significance only after the primary level has been reached. And this level is a point of view, a perspective from which the world appears as soft and bare, aching to be cut and set in state by incisive dichotomy. The resolution, the precision of incision is what Harald's levelheadedness is about. And this levelheadedness is accomplished by doing the opposite of what the escapist LSD-hippie depraved of all creativity would do. Thus we arrive at this here station where from the big roll of the world's thinnest silk paper begins to unroll. The language acquires wealth, its momentum, from its incisiveness, from the contact established with reality, surface for vivisection, and it is here that the languages constructions find stable basis. This surface and basis cannot be established from inside a foggy plastic tube that glides right through the organs and organizations of life, from inside a cultural exoskeleton not unlike a Japanese tourist buss. Rather a culture phrases and images of which remind us of the fact that the scratches and scrapings inside a culvert pipe are down to earth."

-Sven Laakso in his blog Käymälä (the latrine) 

https://kaymala.blogspot.fi

Mistä sitten kaikki esittäminen ja sofistinen kikkailu totuuden kustannuksella sai alkunsa humanismin kultakauden jälkeen valistuksen hengessä? Kyseessä oli uusi voima lehdistö sekä sen ovelasti totuutta, milloin mihinkin haluamaansa suuntaan vääntelevät toimittajat, jotka muovasivat näin enemmin yleisön mielipidettä kuin muut mahtitekijät kuten kuninkaat ja kirkko. Kuulostaako tutulta? Juuri tästä hetkestä, tai tarkemmin vuodesta 1655 kun ensimmäisen sanomalehti Oxford Gazette ilmestyi Briteissä, voidaan katsoa nykyajan someraivon alkaneen lukuisine totuuden jälkeisine aikoineen, ja se sai eräänlaisen kulminaatiopisteensä vuoden 1789 vallankumouksessa. Egon Friedell kääntää syyttävän sormensa Jean-Jaques Rousseauhun päin. Friedellin mielestä hänen vastenmielisen ominaisuutensa oli farisealainen vilpillisyys. Koko hänen olemuksensa oli Friedellin mukaan mautonta ilveilyä ja tunkeilevaa teeskentelyä. Voltaire sanoi, että lääkärin täytyisi siirtää häneen uutta verta, sillä hänen verensä oli myrkyllinen sekoitus. D` Alembertin mielestä Rousseau oli villipeto, johon ei voinut koskea muuta kuin kepillä rautaristikon takaa. Friedelliä ärsytti erityisesti Rousseaun äänen voimakkuus, kun hän saarnasi ylitse vuotavasti kansan suvereenisuuden oppia, juuri sitä mistä nyt nautimme - myös sen mädistä hedelmistä - niin kovalla äänellä, että se peitti alleen kaiken muun, ja sai aikaan soveltuvan sekamelskan vallankumouksen polttopuiden sytykkeiksi sitten kun sen aika olisi, ja se kurkisteli jo nurkan takana, heti sen jälkeen kun Rousseaun sanat upposivat otollisiin korviin kuten Jean Maratin, yhden vuoden 1789 Ranskan Suuren Vallankumouksen johtajista, joka itse oli nykyajan tulevaisuuden kuvana alkuperäiseltä ammatiltaan toisen vallankumousjohtaja Che Guevaran tapaan lääkäri.

-https://www.digivallila.com/l/modernin-seksuaalisen-vapauden-vaistamaton-yksinaisyys/

Viime vuonna ilmestyneessä Querelle-kirjassani kirjoitin Querellen suurimman ongelman olleen se Viivi Riutan blogissaan vihjaama ikävä, mikä kaiken valheen jälkeen laskeutui pimennysverhon tavoin LGBTQ-kansan keskuuteen. Sen jälkeen mikään ei ole ollut enää entisellään eikä yhtään yhteistä "ilon juhlaa" ole kukaan uskaltanut järjestää eikä ehkä tule koskaan enää järjestämäänkään. Erilaisten seksuaalisten vähemmistöryhmien ottaessa mittaa toisistaan samanmielisten joukossa muodostuu alitajuisesti tietyllä tavalla vinoutunut kuva todellisuudesta sekä se, miten tällaiset ryhmäihmiset määrittelevät itsensä ja identiteettinsä yhteisössä. Se vaikuttaa vahvasti myös siihen, miten he ymmärtävät oman moraalinsa ja totuutensa maailmassa, jonka he haluavat ja uskovat olevan muuttumaton ja vain heille tehty. Kysymys on siis laajemminkin vapaudesta ja sen väärinymmärtämisestä ja siitä, kuka ensimmäisenä uskaltaa kirjailija Krohnin tavoin epäillä ja mikä tässä huijauksessa on tarkoitus.

Kommer ut nästä år efter S.T.Petersburg-resan (Svenska Kulturfonden).
Kommer ut nästä år efter S.T.Petersburg-resan (Svenska Kulturfonden).

-https://www.digivallila.com/l/filosofiaa-raakana-osa-ii-pahuus-nihilismi-elamanasenteena-sen-mahdottomuus/

Transoikeuksista on tullut hajoavan LGBTQ-korttitalon yhtenäisyyden koetinkivi ei vähiten siksi, että transaktivistit ovat aggressiivisella käytöksellään ja syyllistävällä suunsoitollaan suututtaneet niin pääosin muun LGBTQ-ryhmän kuin heterotkin, jotka molemmat ovat saaneet enemmän kuin tarpeeksi jatkuvasta taistelusta pieneksi käyneellä suvaitsevaisuuden hiekkalaatikolla, ja kokevat nyt transaktivistit hiertäväksi kiveksi kengissään, joista on päästävä eroon hinnalla millä hyvänsä mahdollisimman pian. Viivin kirjoitus on kiinnostavin some-kirjoituksista Querellen tiimoilta, sillä hän osuu suoraan asian ytimeen. Rahaa oltiin Viivin mielestä tekemässä näyttäytymällä homo- ja transystävällisenä tapahtumana antamatta mitään queer-yhteisölle takaisin. Tämän lisäksi Viivin mukaan viestintä oli karmaisevaa ja epäonnistunutta. Paljon tiivistyi kysymykseen, onko Querelle queereille itselleen, vai onko kyseessä heteroita varten järjestetty eksoottinen friikkisirkus: "Ennen festivaalin alkamista tehtyjä kömmähdyksiä yritettiin paikata muun muassa palkkaamalla uusi viestintävastaava ja ottamalla julkisesti käyttöön turvallisemman tilan säännöt. Korjausyrityksistä huolimatta odotukseni olivat matalalla lähtiessäni kahden päivän kekkereihin. Olen queer ja suhtautumiseni on siten anteeksipyytelemättömän henkilökohtaista. Tapahtuman pitäisi nimensä perusteella olla tehty juuri minulle, mutta oliko se?"

-https://www.digivallila.com/l/filosofiaa-raakana-osa-ii-nihilismi-ja-valinpitamattomyys/

Vaikka Viivin kirjoitus on silti hyvä ja tarpeellinen, Viivin tapaiset ärhäkät saivartelijat tekevät juuri sen saman virheen mitä aikoinaan Voima-lehden NHL-Normihomolehdessä tehtiin, ja jota luettiin hyvin vähän, jos lainkaan varsinaisissa homopiireissä, missä sitä pidettiin tiukkapipoisten yliopistolesbojen harrastelehtenä. Juuri noihin aikoihin seksuaalisten vähemmistöjen eripura kiihtyi. Normihomolehti ärsytti suurta osaa LGBTQ-kenttää ylimielisellä yksisilmäisyydellään sensuroimalla kaikkia muita, kuin suppean ryhmän ominaan esittämiä joskus aika jyrkkiäkin ja suvaitsemattomia mielipiteitä, joiden pohjalta paistoi tahallisen huonosti piiloteltu homofoobisuus. Qx:fin päätoimittaja Sami Montellia voi pitää monessa mielessä yhtenä parhaista arvioitsijoista Querellen suhteen. Hän on hyvä kirjoittaja ja aktiivinen homo sekä tapahtumatuottaja, ja entiseltä ammatiltaan DJ, joka on katsonut vuosien ajan kriittisen silmälasien läpi kaiken, mitä LGBTQ-kentällä oikein tapahtuu. Montell on kirjoittanut siitä qx.fin sivuille joskus hyvinkin kantaaottavia juttuja, kuten jutussaan Qx.fissä 25.4.2019 otsikolla Querellen tärpit homoille - onko niitä?:

-https://www.digivallila.com/l/saalittavia-alempien-luokkien-sekopaisia-lihapalojako/

Pohjoismaiden suurimman gay-verkkolehden Suomen päätoimittaja, Sami Montell kirjoittaa parhaillaan myös omiin märkiin kokemuksiinsa perustuvaa "esikoishomoromaaniaan".
Pohjoismaiden suurimman gay-verkkolehden Suomen päätoimittaja, Sami Montell kirjoittaa parhaillaan myös omiin märkiin kokemuksiinsa perustuvaa "esikoishomoromaaniaan".

"Huomenna on vihdoin Querellen aika. Suomen suurimmalla sisätiloissa järjestettävällä festivaalilla on ollut pitkä ja kivinen tie. Merkittävin käänne oli koko tapahtuman siirtäminen elokuulta tapahtuma-alueen kauppaan liittyvien seikkojen vuoksi. Huomenna erilaisuutta juhliva festivaali on kuitenkin vihdoin totta. Querellen ohjelma on herättänyt minussa hämmennystä eri vaiheissaan, eikä se helpota yhtään nyt valmista ohjelmaa katsoessani. Mihin siellä haluan mennä, mitä nähdä? Tähän on toki yksi suuri syy - Querelle ei ole homofestivaali. Mutta silti, en voi olla miettimättä, että jos kohdeyleisönä ovat kuitenkin seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt läheisineen, olisiko homoille sen yhtenä määrällisesti merkittävimpänä ryhmänä voinut olla enemmän tarjottavaa. Katsotaanpa, miten nyt aikatauluilla vahvistettu ohjelma iskee. Querelle on siitäkin poikkeuksellinen festivaali, että siellä on runsaasti keskustelutilaisuuksia -ja muuta puheohjelmaa taiteellisemman sisällön ohella. Querelle ei siis ole bilefestivaali, vaikka se tarjoaa mahdollisuuksia myös musiikista nauttimiseen."

Ääni muuttui festivaalien jälkeen kellossa. Tässä hänen analyysinsä festivaalien jälkeen:

Digivallila.comin toinen päätoimittaja, kriitikko ja tohtorikoulutettava Eero K.V.Suoralta ilmestyy ensimmäinen oma (on kirjoittanut yhdessä muun digivallila.comin toimituksen kanssa jo kaksi kirjaa ja kolmas on tulossa 2022) filosofinen esseekirja vuonna 2023.
Digivallila.comin toinen päätoimittaja, kriitikko ja tohtorikoulutettava Eero K.V.Suoralta ilmestyy ensimmäinen oma (on kirjoittanut yhdessä muun digivallila.comin toimituksen kanssa jo kaksi kirjaa ja kolmas on tulossa 2022) filosofinen esseekirja vuonna 2023.

"Tila sopii hyvin tuollaiseen tapahtumaan. Sisääntulon visuaalit ja ravintolamaailma olivat kivat ja viihtyisät, hienotkin. Mutta kaikesta näkyi, että budjetti on loppunut kesken. Että nyt oli haukattu liian iso pala. Mutta miksi valtavan suuressa klubitilassa oli suunnitelleen kerran tunnissa vaihtuva UG DJ jo heti iltapäivästä alkaen. Tila oli tyhjillään yöhön saakka ja vain masentava. Idea oli kiva, mutta ei realistinen. Mikä toki koskee koko tapahtumaa. En ymmärrä kenelle ohjelmisto oli suunnattu. Markkinoinnin mukaan lhtbq-ihmiset olivat kohderyhmää, mutta esiintyjät olivat kutakuinkin Divetiä ja päivällä esiintynyttä suomipopparia lukuun ottamatta niin synkkiä ja marginaalisia, että kokemattomammankin tuottajan olisi pitänyt ymmärtää, että nyt ei vedetä massoja. On tavallaan klisee, että homoille pitää tarjota viisuja ja madonna-poppia."

Mutta siinä piilee Samista myös suuri totuus. Homoyleisö ei isommin syty nyt valituista esiintyjistä. Homomiesten suureen joukkoon puree iloisempi bilemeno. On totta, sanoo Sami, että dragit ovat myyneet ympäri Suomea loppuunmyydyille katsomoille, mutta yleisö on jotain muuta kuin homoja. Lähinnä heteronaisia. Q:ssa oli useampi drag-esitys. Samia se kummastutti, sillä hänen mielestään dragboomin kohdeyleisö ei ollut tullut Q:lleen: "Mielestäni kohderyhmä oli selvästi punavihreät urbaanit heterot, fashionistahomot ja sen sellaiset. Eli tapahtuman kustantava massa olisi ollut heteroja. Selvästi heitä ei tavoitettu ja siksi yleisötavoitteesta jäätiin. Jos olisi haluttu tehdä homotapahtumaa, siellä olisi ollut komeita seksikkäitä baarimikkoja, rentoa terassitunnelmaa ja iloista musiikkia. Sanokaa vaan, että "voi miten tylsää", mutta silloin olisi voitu puhua homotapahtumasta."

-https://www.digivallila.com/l/bernardo-bertoluccin-mestarillinen-fasisti/

Haraldin kirjoituksia homoelokuvista vuosina 2017-2021 lisää qx.fi ja mm: https://www.qx.fi/kulttuuri/244953/syynissa-rakkautta-anarkiaa-2020-elokuvafestivaalin-queerelokuvat/
Haraldin kirjoituksia homoelokuvista vuosina 2017-2021 lisää qx.fi ja mm: https://www.qx.fi/kulttuuri/244953/syynissa-rakkautta-anarkiaa-2020-elokuvafestivaalin-queerelokuvat/

Querellen jälkeen ei ole järjestetty yhtään isompaa HLBTQ-maailmoja syleilevää tapahtumaa eikä edes puhuttu sellaisesta. Pakollisesta vihamiesten ja vihamielisten ihmisten sietämisestä suvaitsevaisuuden nimissä on tullut vihdoinkin loppu. On ymmärretty myös se tärkeä tosiasia, ettei sateenkaarimaailman kirjainyhdistelmän LGBTQ taakse kätkeydy toisistaan pitävää tai piittaavaa yhtenäistä joukkoja, vaan sekalainen ja toistensa hermoille käyvä erilaisten, "kaikkien mahdollisten vähemmistöjen ryhmä", jotka haluavat olla, jos suinkin mahdollista, mahdollisimman kaukana itsekseen toisistaan omissa erillisissä porukoissaan. Se on alkanut tulla selväksi viimeistään vihatun ja kyseenalaista julkista moraalia edustavan bloggari Eino Nurmiston kohutusta ehdokkuudesta Helsingin vihreiden listoilla, jolloin osa tunnettuja homovihreitä julisti boikotin vihreille, koska Helsingin vihreät "äänikiimassaan" Anni Sinnemäen valitsemiseksi pormestariksi eivät suostuneet poistamaan listoiltaan monista pyynnöistä huolimatta kyseenalaisia (kokoomuslaisia) arvoja kannattavaa ja harhaanjohtavia tietoja sekä mainoksia julkisuuteen ammatikseen isosta rahasta syöttävää Nurmistoa. Jonkin arvion mukaan Helsingin vihreät menettivät samalla 1000-3000 ääntä. Viekö se vihreiltä ykköspuolueen aseman Helsingissä ja Sinnemäeltä pormestarin paikan? Se nähdään sunnuntaina kesän kunnallisvaalitulosten selvittyä Helsingissä. Nyt on ainakin se selvää, ettei vihreät ole enää homojen, lesbojen ja biseksuaalien ykköspuolue, jos nyt koskaan on sitä ollutkaan:

-https://www.digivallila.com/l/lgbtq-maailman-mr-trump-blogisti-vihreiden-kunnallisvaaliehdokkaana-helsingissa/

Nurmiston kavaluudesta ja henkisestä alamittaisuudesta kertoo ikävän esimerkin se, kun hän alkoi muutama vuosi sitten hysteerisesti levittämään sanaa, että QX puolustaa rasistista vihapuhetta. Nurmisto päätyi julkisesti lynkkaamaan Qx.fi:n päätoimittaja Sami Montellin henkilökohtaisesti Tämän kylän homopoika -blogissaan ja Facebook-sivullaan. Montellin mitta tuli kuitenkin jonkin ajan jälkeen täyteen: "Onko Nurmiston käytös nykyisellään sopivaa esikuvalle? Ei ole. Kesän edetessä tuli Turku Priden vuoro. Sosiaalisessa mediassa muun muassa drag-artisti Marko Vainio ja turkulaisen homobaari Suxesin Arto Juntunen päivittelivät siitä, että Turku Pridella liputettiin sateenkaarilipun ohella muillakin pride-lipuilla. Tästä, vaikkakin ehkä värikkäästä päivittelystä, seurasi Nurmiston täysin räävitön kommentti: "Arvon cis-kanssahomot: nyt ne päät pois perseestä tai vaihtoehtoisesti voitte työntyä sinne ihan kokonaan." Vaaralliseksi Nurmiston blogissaan levittämät väitteet tekee se, että lukija joka on tukehtumaisillaan informaatiotulvaan, alkaa uskoa niitä kun niitä tuputetaan joka taholta yksiselitteisinä totuuksia.

Romaani julkaistaan tuttuun tapaan syksyllä Turun kirjamessuilla.
Romaani julkaistaan tuttuun tapaan syksyllä Turun kirjamessuilla.

Näin Nurmiston kaltaiset väärää tietoa levittävät valehtelijat omivat itselleen omissa viiteryhmissään kognitiivisen auktoriteetin roolin, olipa heidän levittämänsä informaatiota totta tai ei. LGBTQ-ryhmän kannalta kyse on selvästikin ihmisestä, joka haluaa ratsastaa ehdoin tahdoin touudesta välittämättä asian siivin julkisuudessa samalla yrittäen poimia itselleen kaikki pisteet totuuden ja asian kustannuksella. Kyse on myös syvähenkisen monikerroksellisuuden puuttumisesta, tai mikä vielä pahempaa, ettei edes tiedetä ja miksi osata kaivata sitä, mitä se on tai voi mahdollisesti olla. Oikea, rehti ja miestenvälinen ystävyys oli vanhan homomaailman aikaan eräs tärkeimmistä homouden muodoista, ja ystävyys on maailmassa aina herättänyt paljon keskustelua sen todellisesta luonteesta, tarkoitusperistä ja aitoudesta Platonista Ranskan Suureen Vallankumoukseen 1789, jolloin se ikään kuin institutionalisoitiin ja valjastettiin osaksi poliittista agendaa - "veljeys, vapaus ja tasa-arvo"-pyrkimystä inhimillistää ihminen ja katkaista hänen napanuoransa despoottiseen hulluuteen yksinvaltaisesta ja autoritäärisestä jumalakuningas-suhteesta kohti massojen ja markkinoiden anonyymiteettiä sekä keskinäisen kanssakäymisen helppoutta korostavaa demokraattisuutta olla yhtä typerä kuin kaikki muutkin seuratessaan massojen perässä milloin minkäkin asian tiimoilta.

Kukaan LGBTQ-maailman luulotellussa todellisuudessa, Eukleideen aksiomin tavoin ymmärrettynä "maailma on mietteeni", ei ole uskaltanut puhua ystävyydestä tai sen puuttumisesta ilmiön oikeilla nimillä ennen Querelle-skandaalia osin ehkä siksi, että vanhat haavat olisivat voineet repeytyä auki kaiken kansan surkuteltaviksi, ja se olisi paljastanut valtaväestölle, ettei mitään yhtenäistä, yhteiseen onneen uskovaa, sateenkarikansaa ole olemassa, muuta kuin niissä sokeroiduissa markkinapuheissa, joita heille on tehokkaasti syötetty 2010-luvulla toivomuksella saada heidän tukensa olla mitä itsensä johtaviksi seksuaalivähemmistöiksi korottaneet kulloinkin haluavat olla omissa oloissaan kenenkään asiaan puuttumatta tai heitä häiritsemättä.

Queernovellitrilogian I-osa vuonna 2018.
Queernovellitrilogian I-osa vuonna 2018.

Juuri siksi Q-skandaali on tärkeä ja siitä keskustelu pitäisi ulottaa kaikille sateenkaaren nyt jo haalistuneille värille, sillä ystävyyttä LGBTQ-maailmassa ei löydy edes saman vähemmistön sisältä, vaikka kuvittelemme näkevämme olevan objektiivista totta, vaikka järjestelemme kollektiivisen manipuloinnin jäljiltä (uskomme siihen mihin pitää ja kannattaa propadagandan mukaan uskoa) mielemme vastaamaan sitä, minkä jo tiedämme. Mutta johtuuko kaikki sittenkin siitä, että sekä SETA ja Helsinki Pride eivät tee sitä, mitä lupaavat julksille rahoittajilleen, vaan päinvastoin, ovat kaapanneet seksuaalivähemmistöjen järjestöt ja lisäävät vain suvaitsemattomuutta sallimalla suvaitsemattomuuden katsomalla seksuaalivähemmistöjä yksipuolisten silmälasien lävitse? Tätä kysyin eduskunnan oikeuasasimieheltä ja STEAlta, kun tänään tein näistä kahdesta järjestöstä ja heidän mahdollisesta tavoitteidensa vastaisesta rahankäytöksestä valitukset.

II part of queernovels
II part of queernovels

Lisää aiheesta kirjoituksia digivallila.comissa:


-https://www.digivallila.com/l/normikriittisyyskeskustelu-ja-oscar-monteliuksen-mytologisointi/


-https://www.digivallila.com/l/sukupuolten-teatterissa-ei-ollut-paikkaa-heille-hutsula-leikki-puhtaamman-homokokemuksen-puolesta/


-https://www.digivallila.com/l/kesasarja-gaykirjoja-ja-suomalaisia-uutuuskirjoja/


-https://www.digivallila.com/l/the-fear-of-deviant-sex-and-its-psychological-explanation2/


-https://www.digivallila.com/l/haluan-varvata-sinut-mutta-tiedatko-mihin/


-https://www.digivallila.com/l/jean-genet/


-https://www.digivallila.com/l/vipaa-punttiin-homoundegroundista/


-https://www.digivallila.com/l/peppi-ja-sokrates-filosofinen-matka-astrid-lindgrenin-maailmaan/


-https://www.digivallila.com/l/w-niin-kuin-wittgenstein-derek-jarmanin-mukaan/


-https://www.digivallila.com/l/filosofisia-sormiharjoituksia-epatietoisille/


-https://www.digivallila.com/l/kaikki-oli-niin-kaukaista-kesan-paassa/


-https://www.digivallila.com/l/tarvitseeko-onnellinen-ystavia/


-https://www.digivallila.com/l/kun-sisinta-koskettaa-lyyrinen-subjekti/


-https://www.digivallila.com/l/bancroftin-pahuudesta/


-https://www.digivallila.com/l/mita-en-koskaan-ollut-oppinut/


-https://www.digivallila.com/l/sukupuolitettu-totuus/


-https://www.digivallila.com/l/kauneuden-kirous/


-https://www.digivallila.com/l/ciceron-ihmisnakemys/


-https://www.digivallila.com/l/arjen-filosofia-kameranlinssin-lapi-nahtyna/


-https://www.digivallila.com/l/miten-gayelokuvagenren-elokuvat-ovat-muuttuneet-kahden-viime-vuosikymmenen-sisalla/


-https://www.digivallila.com/l/kiitos-krister-kihlman/


-https://www.digivallila.com/l/lgbtq-maailman-mr-trump-blogisti-vihreiden-kunnallisvaaliehdokkaana-helsingissa/


-https://www.digivallila.com/l/the-fear-of-deviant-sex-and-its-psychological-explanation/


-https://www.digivallila.com/l/a7-tapaa-tuhota-ihminen-kyyninen-realisti-muistelee-osa-ii-2-rakasta-kuoliaaksi/


-https://www.digivallila.com/l/rakkaus-joka-kestaa-tuhon-partaalle-asti-ei-kuulu-nykyajan-hankkeisiin/


-https://www.digivallila.com/l/kreikkalaisista-osa-iii/


-https://www.digivallila.com/l/alkaako-tekopyhan-kaksinaismoralismin-aika-olla-jo-ohitse-pohdinnassa-miksi-elokuvat-uusi-paavi-ja-kaksi-paavia-tehtiin/


-https://www.digivallila.com/l/emotionaalinen-absolutismi-brodskyn-mukaan/


-https://www.digivallila.com/l/tarkeaa-sanottavaa-suvaitsevaisuudesta/


-https://www.digivallila.com/l/toiseuden-syntytarina-toni-morrisonin-mukaan/


-https://www.digivallila.com/l/mika-on-se-olotila-jota-sanomme-maanpakolaisuudeksi/


-https://www.digivallila.com/l/exit-only-eli-b-asetettuna-pankin-lattialle-kuin-taytetty-elain/


-https://www.digivallila.com/l/dramatic-irony/


-https://www.digivallila.com/l/bernardo-bertoluccin-mestarillinen-fasisti/


-https://www.digivallila.com/l/welcome-to-chechnya/


-https://www.digivallila.com/l/travel-ticket-to-the-world-of-harald-olausen/


-https://www.digivallila.com/l/o-gay-iii-short-gaystory-collection/


-https://www.digivallila.com/l/sina-aamuna-kun-he-tulivat/


-https://www.digivallila.com/l/filosofiaa-ja-elokuvaa-osa-2-the-favourite-2018/


-https://www.digivallila.com/l/filosofiaa-ja-elokuvaa-lyhyesti-osa-1-the-dressmaker-2015/


-https://www.digivallila.com/l/napparaa-romanttista-naprailya-ei-paljon-muuta/


-https://www.digivallila.com/l/modernin-seksuaalisen-vapauden-vaistamaton-yksinaisyys/


-https://www.digivallila.com/l/filosofiaa-raakana-osa-ii-pahuus-nihilismi-elamanasenteena-sen-mahdottomuus/


-https://www.digivallila.com/l/filosofiaa-raakana-osa-ii-nihilismi-ja-valinpitamattomyys/


-https://www.digivallila.com/l/saalittavia-alempien-luokkien-sekopaisia-lihapalojako/


-https://www.qx.fi/kulttuuri/246138/homomiehen-sallittu-ja-ei-sallittu-himon-katse/


-https://www.qx.fi/kulttuuri/245471/kirja-arvio-obaman-luvattu-maa-on-tarkea-kirja-myos-homoille/


-https://www.qx.fi/kulttuuri/244953/syynissa-rakkautta-anarkiaa-2020-elokuvafestivaalin-queerelokuvat/





Sade löytyy sekä englanniksi että suomeksi.
Sade löytyy sekä englanniksi että suomeksi.

Tutkintapyyntö STEAn tarkastajille ja eduskunnan oikeusasiamiehelle


Seta ja Helsinki Pride saavat Veikkauksen voittorahoista STEAn kautta avustusta edistääkseen seksuaalista tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta maassamme sekä toimiakseen seksuaalisten vähemmistöjen puolesta. Järjestöt eivät kuitenkaan tee näin, vaan päinvastoin ovat joko tahallisesti tai tahtomattaan syventäneet seksuaalivähemmistöjen keskinäisiä riitoja, ja jopa lietsoneet yhteiskyvöttämyyttään eri ryhmien välistä eripuraa halveksittavalla tavalla - eivät ainakaan lieventäneet niitä tai olleet esimerkillisen avomielisiä sekä hyvään yhteiseen kannustavia, kuten heiltä tulisi odottaa saatuanne kauttanne julkista tukea työlle, jonka te olette uskoneet ratkaisevan, ei luovan, ongelmia. Helsinki Priden ja SETAN ovat vallanneet seksuaalisuutta ja sukupuolia inhoavat muunsukupuoliset ja aseksuaaliset sekä heidän ystävänsä omaksi leikkikentäkseen. Avustuksia käytetään heidän ystäviensä palkkaamiseen järjestöihin ja edistämään transoikeuksia. Muiden tarpeita ei kuunnella. Rahat menevät kaikkeen muuhun kuin seksuaalisten vähemmistöjen auttamiseen. Itse homoudesta ei mainita kuin ohimennen saati, että olisi tehty jotain homojen vaikeiden ongelmien parantamiseksi, kuten jatkuva syrjintä työpaikoilla, nuorten homopoikien seksuaalinen hyväksikäyttö sekä koko ajan vaarallisessa kasvussa oleva itsetuhoisuus, itsemurhien ennaltaehkäisy sekä alkoholi- ja huumeriippuvuuden hoidontarpeen kartoittaminen (pääkaupunkisedulla homomiesten äkkikuolemat ikäryhmässä 30-39 vuotta). Nämä järjestöt eivät ole tehneet mitään homojen teen, kun eivät ole halunneet eivätkä edusta homoja. Sen sijaan transaatteen, muunsukupuolisten ja aseksuaalien puolesta tehdään täysillä töitä. Onko tämä oikein? Voiko tällainen järjestö saada teiltä raahaa suvaitsevaisuuden ja tasa-arvon edistämiseen sekä seksuaalisten vähemmistöjen oikeuksien puolustamiseen?

Ahaa! Siis kyseessä on tuttu poliittinen peli. Kun järjestön johdossa on poliitikkojen tukijoita, rahaa tulee. STEAN edeltäjä RAY valvoi itse itseään ja sen päättävissä elimissä istui korruptoituneita poliitikkoja valvomassa kavereidensa ja puolueensa etuja, kuten tuomion koplauksistaan saanut entinen keskustan kansanedustaja ja RAY:n hallituksen entinen puheenjohtaja herra Vihreälä Seinäjoelta. Suojeleeko joku jotain? Onko taas poliitikoilla likaiset näppinsä mukana tässäkin pelissä? Kuvittelevatko ne ressukat saavansa omilla edustajillaan höynäytettyä tyhmiä homppeleita äänestämään sateenkaarenvärisiä ehdokkaitaan, tai sellaisiksi tekeytyneitä. Hyvin kapea on silloin pohja, sillä kyseessä on muista seksuaalisia vähemmistöjä syrjivä pieni vähemmistö seksuaalisten vähemmistöjen kentällä. Ei pitäisi olla julkisen rahoittajan tahto, että vähäisiä tukieuroja käytetään vaikeuttamaan seksuaalisten vähemmistöjen keskinäistä ymmärrystä, tai jotka eivät tee mitään - ainkaan riittävästi muuta kuin kotisivuillaan ilmoittavat edustavansa sitä ja sitä arvoa ja painottavansa sitä ja sitä toimenpidettä, mutta mitään oikeaa konkreettista tulosta ei synny uusina työpaikkoina, autettuina ihmisinä, järjestettynä toimintana tms. ratkaisemaan niitä ongelmia, joita verukkeina käyttäen he ovat saaneet valtion rahahanat muodikkaalle asialleen auki, ilman kunnon valvontaa tai sinisilmäisten ja helposti nenästä vedettävien rahoittajien kykyä erottaa valhe, huijaus ja hömppä tyhjyydestä kauniiden sanojen ja tavoitteiden suloisen upottavassa hetteikössä.

Jo pienellä googlaamisella huomaatte ongelman laajuuden ja vakavuuden. SETA ja Helsinki Pride eivät käytännössä tee niin kuin he väittävät toimivansa. Transaatteen tukijat, muunsukupuoliset ja aseksuaalit ovat vallanneet Helsinki Priden ja SETAN ja se näkyy järjestöjen sekä toimintavoissa että ohjelmissa ikävällä, muita seksuaalisia vähemmistäjä syrjivällä ja halveksivalla tavalla - muista ei enää puhuta eikä heille anneta puheenvuoroa omissa asioissaan. Tällaista toimintaa teidän ei missään nimessä pitäisi rahoittaa alkuunsakaan. Ne eurot, jotka näille järjestöille annatte, menevät hukkaan eivätkä edes siihen suuntaan, mihin uskotte ja haluaisitte niiden menevän. Miksi ylläpitää syrjivää järjestöä ja sen työntekijöitä? Miksette anna rahoja eläville projekteille? Uusille mahdollisuuksille? Seksuaalivähemmistöjen sosiaali, koulutus- ja työllisyyskokeiluille? Ai niin. Eihän niitä voi kukaan edes vakavissaan aloittaa, kun Suomen tapaan nämä kaksi poliittisen suojelun omaava rohmua keksivät koko ajan paperilla hienolta näyttäviä projekteja saadakseen lisää rahaa ja palkkkoja kavereidensa työllistämiseksi. Miksi lähes kaikki tai suuri enemmistö näiden järjestöjen työntekijöistä ei ole homoja eikä miehiä, vaan jotain muuta siltä väliltä?

Muutama vuosi sitten Helsinki Pride kuulemma muutti sääntönsä niin, että käytännössä eri mieltä olevien jäsenten on mahdotonta vaihtaa yhdistyksen johtoa. Vuosikokouksessa voi vaihtaa kerralla vain puolet hallituksen jäsenistä, mikä kuulostaa omituiselta ja epäilyttävän epädemokraattiselta protektionismilta. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että istuva johto voi pitää valtansa niin kauan kuin haluaa. Miksi sääntömuutos tehtiin? Kuka sen teki ja millä perustein? Kysykää sitä ja ongelmat alkavat paljastua. Haisee pahasti nenään järjestögansterismilta, missä istuva johto haluaa munia mukavalta tuntuvaan pesäpuuhun vuodesta toiseen muista ja muiden tarpeista välittämättä. Jäsenistä on heitä varten, eivät he jäseniä varten. Miksi muuten he haluavat suojautua demokratiaa ja jäsenistöä vastaan? Kyseessä on isot rahat, vaikutusvalta ja kavereiden silmissä päteminen - entä mikä rooli tässä sopassa on sillä Helsinki Priden turpealla kokoomuseunukillla, joka on hankkinut kiekumisen kannuksensa Ellun Kanojen kahvinkeittäjänä ja Angry Birdsin nättien juoksupoikien ruusuttajana, sekä huuleheittäjänä kookoomuksen mummo-ja pappaliiton joka vuotisella pikkujouluristeilyllä Tallinnaan yhden pyllistyksen taktiikalla Tallinnan kuuluisassa homobaari X:ssä yhdessä "LGBTQ-ystävällisen kaupunginvaltuutettu Matti-"Hetero" Niirasen kanssa? Kesän aikana digivallila.comissa ilmestyy erikoisreportaasi KOKOOMUSHOMOJEN KORRUPTIOSTA.

Olen myös kuullut, etteivät kaikki halukkaat - nimenomaan ne eri mieltä olevat ja eri seksuaalisia vähemmistöjä edustavat jäsenet, ole päässeet tahdostaan huolimatta jäseniksi tai ovat siinä pelossa jättäneet hakematta jäsenyyttä. Ottakaa selvää onko näin? Kummallisen pitkään näyttää istuva johto ja luottamushenkilöt istuneet samoilla paikoilla. Kyseessä on siis selvästikin silmäänkuseva epädemokraattinen järjestö, joka huijaa sekä teitä että jäseniään. Tähän pitäisi saada loppu. Minusta minulla on oikeius vaati, että tutkitte asian, koska kyseessä ovat valtion Veikkaukselta saamien rahojen sijoittaminen ja niiden valvonnan ja myöntämispewreusteiden pitää olla tiukkoja. Helsinki Pridessä mättää moni muukin asia ja pahasti. Oletteko tutustuneet siihen kritiikkiin, mitä talon sisältä kuuluu ja mistä puhuvat jäsenet avoimesti? Esimerkiksi minä ja professori Timo Airaksinen olimme vuonna 2019 Vallilan kirjaston järjestämässä Pride-viikon tapahtumassa puhumassa yhdessä toimittamastani professori Timo Airaksisen kirjasta "Markiisi de Sade tänään" (Kulttuuriklubi 2019). Helsinki Pride-viikon järjestäjät kieltäytyivät mainostamasta lukuisista pyynnöistämme huolimatta omilla nettisivuillaan ja facebookissa kirjaamme sekä tapahtumaamme selvittämättä miksi. Syytä emme saaneet koskaan selville. Mutta koska de Saden eräs pääsanoma on ihmisten biseksuaalisuus, päättelimme tämän ärsyttäneen silloin juuri järjestön vallanneiden transihmisten, muunsukupuolisten sekä aseksuaalistien mieliä. Tänä vuonna olimme ehdolla esiintyjiksi, mutta saimme vihjeen, ettei meitä olisi erilaisten mielipiteidemme takia hyväksytty Helsinki Priden ohjelmaan. Siksi peruimme osallistumisemme Vallilan kirjastossa aiottuun keskusteluun professori Timo Airaksisen uutuuskirjasta "Himon ilot - ajatuksia seksuaalisuudesta" (Bazar 2021), jonka esittelemme Turun kirjamessuilla: 

-https://www.digivallila.com/l/professori-timo-airaksinen-ja-kirjailija-harald-olausen-turun-kirjamessuillla-2021/

Pyydän ystävällisesti teitä tutkimaan tarkemmin asiaa ja kuuntelemaan eri mieltä olevia tarkalla korvalla. Tutkikaa erityisen tarkkaan kirjanpito ja jäsenluettelot sekä toimintaraportit. Käyttäkää mielellään osaavia ulkoisia konsultteja arvioimassa meneekö kaikki rahat ja se työvoima, mikä on merkitty, Priden tavoitteiden mukaisesti oikeisiin paikkoihin vai löytyykö välistä rutkasti ilmaa, kuten epäillään löytyvän ja työntekijöiden tekevän omia hommia. Ja jos löytyy, mihin se ilma vuotaa eli kuka hyötyy siitä, että ongelmia hyssytellään ja ollaan hiljaa omista mokista? Olisi hyvä, jos lopettaisitte Helsinki Priden ja SETAN julkisen tuen siksi aikaa, kun tutkimukset kestävät. Voisitte myös pohtia, onko järkevää antaa yhdelle tai kahdelle ristiriitaisia tuntemuksia herättävälle ja yksipuolisuudesta sekä epämiellyttävistä toimintavoista epäillyille järjestöille tukenne myötä lähes monopolin seksuaalisten vähemmistöjen toimintakentällä, vääristäen samalla pahasti kilpailua ja lähes kuolettaen muut toiminnot ja hyvät alullaan olevat ideat? Ei se voi olla teidän toimintanne lähtäkohta. Vai onko? Ei se ole sääntöjenne mukaan hyväksyttyä tukiessanne muita esim. sosiaalialan yhdistyksiä kilpailluilla alueilla, missä resurssit ovat vähäiset ja joukossa on muitakin vaihtoehtoja. Miksi se olisi sitten tässä tapauksessa? Vai onko SETA ja Helsinki Pride erikoistatapauksia ja saavat erityisen kohtelun siksi? Toivottavasti näin ei ole. En usko niin. Hihat rohkeasti heilumaan. Meillä on paljon töitä. Liian monta vuotta on mennyt riitelyyn ja vihanpitoon, mihin kumpikaan järjestö ei ole kyennyt tai halunnut puuttua.

Nyt tarvittaisiin STEAN tukemana seksuaalisten vähemmistöjen sektorille sellainen turvallinen ja tasapainoisten ihmisten kansoittama avoin yhdistys, joka keskittyisi oikeisiin seksuaalisten vähemmistöjen arjen elämää parantaviin ja myönteistä yhteisöllisyyttä kehittäviin hankkkeisiin eikä huuhaan ja turhan sanahelinän tuottamiseen siitä ikuisesta tahtilasta, jota todellisuudessa ei kenelläkään tietenkään ole; on vain ihmisiä, jotka rakastavat lässytystä ja kokoustelua ja mukavia työpaikkoja niiden ympärille rakennettuina. Tulevaisuutta aletaan rakentaa tämän jälkeen turvalliseksi ja toiveikkaaksi koko seksuaalisten vähemmistöjen laajalle kirjolle eikä kuten nyt. Kyllä te osaatte. Olen siitä varma sillä kokemuksella, mikä minulla on ollut kolmen vuoden ajan johtaa menestyksellisesti erästä edeltäjänne RAY:n ja opetusministeriön yhteistä taidetta ja työllisyys- sekä sosiaalipolitiikkaa yhdistänyttä kehityshanketta 1990-luvulla.

Yksi tällainen järjestö voisi olla juuri jokin aika sitten muutaman lesbon perustama HLB-liitto. Miksei kokeilla jotain uuttakin kuin vain Helsinki Priden ja SETAN jo vanhaksi käyneitä kovin kuluneita ja kyllästyttäviä konsepteja? Eikä munia koskaan kannata laittaa samaan koriin, varsinkin jos ne ovat MÄTIÄ!

Olausen ja Airaksinen ovat haastattelemassa toisiaan lauantaina ja sunnuntaina Turun kirjamessuilla syksyllä 2021.
Olausen ja Airaksinen ovat haastattelemassa toisiaan lauantaina ja sunnuntaina Turun kirjamessuilla syksyllä 2021.